Vi har 234 besökare och en medlem online

Måltidsprogrammet för Göteborgs Stad

Oavsett var du bor i staden ska du serveras en måltid, som är god, nyttig, miljöanpassad och lustfylld – lagad och serverad av kunnig och serviceinriktad personal. Helst ska den överträffa dina förväntningar.

Förbjudet med nötter, jordnötter och mandel

Det är förbjudet att ta in och att servera nötter, jordnötter och mandel i skolorna och förskolorna i Göteborg. Förbudet gäller alla lokaler, hela dygnet och alla veckans dagar. Detta för att nötter och jordnötter kan utlösa svåra och livshotande reaktioner hos den som har allergi. Risken att förväxla nötter med mandel i mald och hackad form är stor, därför gäller förbudet även mandel.

Behov av specialkost

Om ditt barn behöver få särskild mat, specialkost är det viktigt att du meddelar det för personalen när barnet börjar i skolan. Det räcker med föräldrarnas önskemål för att specialkost som vegetariskt eller inget fläskkött av religiösa skäl. För specialkost på grund av allergi behövs intyg från behandlingsansvarig läkare.

Frukost serveras på skolan från 6.45 till 7.45 (varje skoldag)
Mellanmål serveras mellan 15.30 och 16.00.
Mellanmålets varaktighet är runt 20 – 30 minuter.
Lunch serveras i Yalla-Yalla restaurang klockan 11.00 på skoldagar samt klockan 11.30 på lovdagar.

Veckans lunchmeny

v. 13

Korv stroganoff serveras med ris.

Vegetarisk: Grönsaksgryta

Stekt kycklingfilé serveras med potatis och tzatziki.

Vegetarisk: Grönsaksgryta.

Pasta carbonara med bacon och fläskfilé.

Vegetarisk alternativ: grönsaksgryta .

Kycklingkebab serveras med pommes och kall sås .

Dessert: glass

Vegetarisk alternativ: grönsaksgryta .

Copyright © 2024 Azbuka Lyceum Grundskola. Alla rättigheter förbehållna.
Joomla! är fri programvara publicerad under GNU General Public License.